poniedziałek, 8 grudnia 2014

Strategia komunikacji wewnętrznej, jak to ugryźć? kilka przydatnych wskazówek...



Definicji strategii komunikacji wewnętrznej mamy zapewne tyle co specjalistów z tejże dziedziny. Mnie najbardziej spodobało się porównanie Rachel Miller, "strategia komunikacji jest mapą - szkicem ścieżki, którą idzie organizacja”.  Wcielamy się zatem w podróżnika i określamy:

  1. aktualne położenie
  2. obrany cel do którego chcemy dotrzeć
  3. sposób w jaki tego dokonamy
  4. jak długo to potrwa
  5. jakie przeszkody możemy napotkać
  6. dlaczego ta ścieżka jest najlepsza
  7. skąd pewność, że osiągnęliśmy cel (pomiar)
Zanim wyruszymy w naszą  "strategiczną podróż", musimy pamiętać o kilku ważnych kwestiach:

  • strategia musi być podparta badaniami (działania audytowe, ankiety pracownicze, sondy, wywiady fokusowe etc.)
  • strategia musi się pokrywać z celami biznesowymi firmy 
  • musimy dobrze znać nasze grupy docelowe oraz narzędzia przy pomocy których chcemy osiągnąć obrany cel.
Co zawrzeć w strategii:
  1. TYTUŁ 
  2. CEL BIZNESOWY (do którego odnosi się nasza strategia np. wzrost sprzedaży, podniesienie poziomu motywacji wśród pracowników, co się bezpośrednio przekłada na ich efektywność)
  3. STAN AKTUALNY (jak jest i co chcemy zmienić żeby było lepiej)
  4. CEL KOMUNIKACYJNY (co jest głównym celem strategii)
  5. KLUCZOWE KOMUNIKATY (czytelne, krótkie i łatwe do zapamiętania)
  6. SEGMENTACJA/ MAPOWANIE GRUP DOCELOWYCH (dopasowanie treści do poszczególnych grup odbiorców, wyselekcjonowanie grup do których chcemy dotrzeć - różne potrzeby i oczekiwania w poszczególnych grupach docelowych)
  7. NARZĘDZIA (kanały którymi chcemy dotrzeć do pracowników + komunikacja zwrotna)
  8. POMIAR (definicja osiągniętego sukcesu + kroki jakie podejmujemy po jego osiągnięciu)
  9. HARMONOGRAM (kolejność wykonywanych czynności, uzupełniony o przewidywany czas trwania)
  10. SKRÓT DLA ZARZĄDU 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz