
Definicji strategii komunikacji wewnętrznej mamy zapewne tyle co specjalistów z tejże dziedziny. Mnie najbardziej spodobało się porównanie Rachel Miller, "strategia komunikacji jest mapą - szkicem ścieżki, którą idzie organizacja”. Wcielamy się zatem w podróżnika i określamy:
Zanim wyruszymy w naszą "strategiczną podróż", musimy pamiętać o kilku ważnych kwestiach:
- strategia musi być podparta badaniami (działania audytowe, ankiety pracownicze, sondy, wywiady fokusowe etc.)
- strategia musi się pokrywać z celami biznesowymi firmy
- musimy dobrze znać nasze grupy docelowe oraz narzędzia przy pomocy których chcemy osiągnąć obrany cel.
Co zawrzeć w strategii:
- TYTUŁ
- CEL BIZNESOWY (do którego odnosi się nasza strategia np. wzrost sprzedaży, podniesienie poziomu motywacji wśród pracowników, co się bezpośrednio przekłada na ich efektywność)
- STAN AKTUALNY (jak jest i co chcemy zmienić żeby było lepiej)
- CEL KOMUNIKACYJNY (co jest głównym celem strategii)
- KLUCZOWE KOMUNIKATY (czytelne, krótkie i łatwe do zapamiętania)
- SEGMENTACJA/ MAPOWANIE GRUP DOCELOWYCH (dopasowanie treści do poszczególnych grup odbiorców, wyselekcjonowanie grup do których chcemy dotrzeć - różne potrzeby i oczekiwania w poszczególnych grupach docelowych)
- NARZĘDZIA (kanały którymi chcemy dotrzeć do pracowników + komunikacja zwrotna)
- POMIAR (definicja osiągniętego sukcesu + kroki jakie podejmujemy po jego osiągnięciu)
- HARMONOGRAM (kolejność wykonywanych czynności, uzupełniony o przewidywany czas trwania)
- SKRÓT DLA ZARZĄDU
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz